advertisement

Taubat, Selagi bernafas tak kan pernah ada istilah terlambat...


Siapa tengok cerita cinta Ilahi kat TV3 sebelum ni mesti ingatkan lirik2 lagu taubat yang dinyanyikan Nineball. I tak kenal pun group mana tu. Aahh lantak lah pasal penyanyi tu..Haha..

Apa yang menarik perhatian, bukan cerita bukan penyanyi.Tapi lirik yang penuh bermakna.

Bagi yang jarang dengar lagu macam I, I memang memilih lagu2 yang akan jadi pilihan. Bukan lagu sebarangan. Lagu2 omputeh memang tak layan sangat.

Pertama sebab tak paham sangat meaning lirik. Kedua sebab memang kurang dengar lagu..

Lirik lagu ni tiba2 menyentap perasan I sebagai Hamba yang banyak khilaf ni. Rasulullah bertaubat setiap hari walaupun kita tau Rasulullah adalah bersifat ma'sum. Kita?

Setiap saat, apa dosa yang kita tak buat. Dosa hati rasanya paling top carta. Betul tak? 

Tak payah tipu diri sendiri laah, every one make mistake. Ya betul tu..semua buat salah.. Jadi taubatlah cara kita nak tebus salah kita pada Allah..


Lirik lagu "Taubat"


Tak terasa waktu berlalu hidup penuh dengan dosa
Nista yang selama ini menyelimutiku
Hari ini aku teguhkan tuk temukan jalan hidupku
Selama aku masih diberi umur yang panjang

Allah adalah tuhanku, Muhammad adalah nabiku
Al Qur'an lah kitabku, Islam adalah agamaku
Hari ini aku teguhkan tuk temukan jalan hidupku
Selama aku masih diberi umur yang panjang

Allah adalah tuhanku, Muhammad adalah nabiku
Al Qur'an lah kitabku, Islam adalah agamaku
Tak ada kata terlambat tuk bertaubat di hadapNya
Selama aku bernafas Allah kan selalu di hatiku

Allah adalah tuhanku, Muhammad adalah nabiku
Al Qur'an adalah kitabku, Islam adalah agamaku
Tak ada kata terlambat tuk bertaubat di hadapNya
Selama aku bernafas Allah kan selalu di hatiku

(Allah adalah tuhanku, Muhammad adalah nabiku)
Al Qur'an lah kitabku, Islam adalah agamaku
Tak ada kata terlambat tuk bertaubat di hadapNya
Selama aku bernafas, selama aku bernafas Allah kan selalu di hatiku


Tak ada kata terlambat untuk bertaubat terhadapnya.. Biarlah kalau dijemput Ilahi, kita benar2 sudah insaf akan dosa kita..



**Insan tak sempurna.Maaf jika ada khilaf. Tolong tegur kalau nampak salah dan silap.. Tegur bukan hina bukan kutuk.. Its different..



30 comments:

  1. Salam jumat cik syidamenulis tuu . Hee ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam jumaat.. jgn lupa p solat jumaat t..heeee

      Delete
  2. terima kasih atas ingatan...mudahan Allah ambik kita dalam keadaan yang dah bersedia...amin ..

    :-))salam jumaat

    ReplyDelete
  3. moga taubat kita diterima oleh Allah SWT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudahan.. Allah tu maha penyanyang..

      Delete
  4. Kadang2 kita tahubuat... He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amooiii..'yang' bagai ye...nampak nya ramai org syg si SS skrg..so x sunyi lah kalau i x de ye heee

      Delete
    2. betul tu..ramai yang 'tahubuat' tapi tak tahu nk 'taubat'...tuding jari ke muka sendiri huhuh

      Delete
    3. ala JM.. U tetap no 1 dihati SS.. hehe..
      sayang JM jugak..;)

      Delete
  5. Eh! Sejak bile dah pandai pakai comment moderation? Tak nak blog dinodai ke? He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat utk 2 hari keatas ja.. bnyk plak spam.. takut terpublish kat entry yg lama2..semak ja.. komen tak ikhlas..nak meniaga ja tu..

      Delete
  6. Sungguh Allah maha mengasihani hambaNya
    Biar besar mana pun kesilapan tetap diampunkan dan diterima taubatnya.

    ReplyDelete
  7. Salam kenal...singgah sni n terus folow...

    Ermmm tkena batang idung...bila terasa maut dh dekat baru tcari2 pintu taubat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit tak hidung? hehe.. gurau je..
      ye salam kenal.. thanks sudi follow sini.. ;)

      Delete
  8. lirik yang menyentuh jiwa dan raga,
    alhamdulillah selagi belum menutup mata pintu taubat masih terbuka adik,
    betul tu semua orang ada buat salah insya ALLAH sama2 kita koreksi diri mana yg kurang..

    ReplyDelete
  9. nice..
    kalau saya lagu2 yang berunsur taubat macam ni, saya suka sangat lagu "layar keinsafan" dari kumpulan Mestika..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagu ni pun best.. lagu taubat ni tgh popular sekarang sbb drama tu laa.. :)

      Delete
  10. muhasabah diri.....byk sangat dah buat dosa....

    ReplyDelete
  11. eh..eh..dah ada komen moderation..harap2 lah semua komen i ni di publish ye kalau x..merajuk cam merajuk ngna SS..jaga2 :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen moderation for 3 days entry publish.. nak avoid spam.. banyak plak lately..

      Delete
    2. waaa....dh makin pemes niiiii.....hehheeheh

      Delete
  12. setiasalah mengucapkan astaqfirullah hal'azim setiap saat dan ketika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju ngan Sis JM. Kita kena sentiasa beristighfar cuma kita sbg hamba selalu lupa.

      Delete
  13. mohon maaf juga kerana kekadang ikut sedap rasa je tulis komen kat sini tapi sebenarnya hanya ingin bergurau..harap2 Suida x simpan dalam hati yek

    ReplyDelete
    Replies
    1. I simpan kat jantung ja.. hehe..tak dak la.. Ok aja.. U ngan SS selalu wat I gelak2 klu komen

      Delete
    2. kalau mcm tu boleh buat onar lagi kat sini ahahah..jgn simpan kat jantung nanti saluran darah TERSUMBAT....perlu cari abg SHAKLEE :-)

      Delete
  14. Akak suka lagu ni. Touching....

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...