advertisement

Betulkah ni ajaran sesat?

I terkejut dapat mesej dari whats up group pasal seorang yang dikenali ni. Mula susah nak percaya, sebab takut fitnah ja kan. Tapi bila disertakan dengan gambar macam kat bawah ni, orang yang cetek ilmu agama pun tahu benda ni salah.





Gambar yang bersalam ngan perempuan ni nampak sangat tak betul kan. Mana boleh nak bersentuhan dengan bukan mahram. 

Gambar bawah tu plak, ada orang sujud kat dia? MashaAllah.. 

Tak payah tunjuk yang lain lah, yang sedikit ni pun dah buat kita ragu-ragu. MashaAllah...




Sungguhlah Nabi S.A.W berpesan, berpegang teguhlah pada Al-Quran dan As-Sunnah. Semua orang tak boleh nak percaya sangat. Hang kata hang ulama' ka, hang mengaku hang wali ka.. Semua tu meragukan. Berbalik kepada dua tadi (Quran dan Sunnah). 

Semoga kita, keluarga kita, sahabat2 kita serta siapa sahaja kenalan kita terhindar daripada fitnah akhir zaman ni. 


P/s: Jika ini benar ajaran sesat, harap kita jangan terjebak dan cepat banteras.. Jika ianya tidak benar dakwaan ni, maaf jika I khilaf. Tapi, ini dah menimbulkan keraguan sebab tu I share sini..
Wallahua'lam..


17 comments:

  1. harap benda-benda macam ni dapat diselesaikan dengan segera..dunia sekarang macam-macam boleh terjadi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kan..hurm.. risau plak sekarang..

      Delete
  2. Bagi akak, semua ajaran sesat ni dimanipulasi oleh orang personal yang punya kepentingan peribadi. Depa ni pastinya bukan calang2 orang. Kalau x, macamana depa boleh dapat 'pegang' ramai cendekiawan dalam kumpulan dorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurm kan.. dlu ayah pin..pastu apa ntah. la ni ini pula..

      Delete
    2. Setuju ngan pandangan Shikin :)

      Delete
  3. Semoga mereka diberi hidayah untuk kembali ke pgkal jalan...

    ReplyDelete
  4. nauzubillah..terlampau taksub hingga lupa halal haram

    ReplyDelete
    Replies
    1. nauzubillah.. risau klu hanya fitnah..

      Delete
  5. sekarang ni macam2 dah berlaku, dunia akhir zaman, harap anak2 dapat menilai yg mana baik dan buruk, yg terbaik kembali lah pada Al Quran dan Sunnah, insya Allah kita akan selamat walaupun bilangan nya sangat sedikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. Ntahlah, ramai pengikut Syeih ni wat kenyataan dan hujah balas tentang isu ini.. penerangan yg pada I kurang jelas.. Bab salam ngan perempuan tu yg lemah skit nak percaya..

      Delete
  6. akhir zaman ni macam-macam Suida.. semua ni dah diramal..
    memang Nabi SAW takut sngt iman umatnya tergugat.. kita kena always doa..
    iman kita terjaga dan terpelihara.. minta dijauhkan la semua2 ni..

    ReplyDelete
  7. Mudah-mudahan kita semua, ahli keluarga, kenalan dan sahabat handai tidak akan terjebak dalam bentuk ajaran sebegini.

    ReplyDelete
  8. takutnya la ada manusia macam ni.x pasti nak salahkan siapa. tu la jadinya bila kurang ilmu ataupun terlebih sangat ilmu sampai x tahu mana satu betul mana satu salah

    ReplyDelete
  9. ada gak terima pic ni kat wat se up..terus delete

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...