advertisement

Cantik rupa atau akhlak yang baik



Untungkan kalau cantik diluar cantik jugak didalam.. Macam mana nak cantik didalam? Jawapannya Akhlak!..

Tapi kalau kita terkejar-kejar kecantikan luaran untuk pujian manusia, alangkah ruginya.. Biar muka "tak bapa cantik" asal hati dan akhlak baik.. Betul tak?

Bagaimana pun rupa kita, ianya Allah yang jadikan.. Bersyukurlah.. Apa yg kita patut risau, ialah hati kita.. kerana hati yang baik boleh mencerminkan rupa yang cantik..

Selamat berpuasa ye semua.. 
Salam Ramadan

28 comments:

  1. Cantik di dalam akan jana cantik di luar.
    Hi, Syida! Rindulah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rindu saya tak akak farah

      Delete
    2. rindu akak jugak.. hehe.. tapi I selalu sempat terjah tower akak lagi

      Delete
  2. muka bior tak lawo tak pe... Tapi mulut jangan serupa longkang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. parit ngan longkang sepupu sepapat.. 2x5, 5x2.. hehe

      Delete
    2. ada tu tahap loji Indah Water!

      Delete
    3. Logi Indah Water tu tak menahan.... Amekkk kawww..

      Delete
  3. Hai syida lama tak singgah sini. Sori.


    Betullah biar akhlak yang lebih cantik kalau cantik keduanya terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. sori naik lori lah.. haha.. xpa, masing2 sibuk kan..

      Delete
  4. memang untung jadi orang cantik, lagi untung orang yang cantik pekertinya..renung-renungkan dan selamat beramal...

    ReplyDelete
  5. suka entry ni
    memang orang cantik, cantik aje semua kelakuan dia
    oh, kejamnya dunia =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. YY pun cantik..suami hensem...dapat anak dua2 nya kiut

      Delete
  6. teringat plak pasal kes mak tiri dera anak tuh....chantik luar....tp......hmmmmmmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak yan mak tiri yang baik tau deanna...:-)) insyallah

      Delete
  7. org selesa dgn kita bkn sbb muka tapi sikap kita ...

    ReplyDelete
  8. "tapi kalau hati baik rupa hodoh belum tentu orang pandang' itu betul...yang penting jgn pedulikan pandangan manusia yg penting pandangan Allah...Ya Allah pandanglah aku aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS pandang hati....Ok tak Jay Emm?

      Delete
    2. okey je pandang hati tapi kalau rupa cam JM ni...sekali pandang x nak pandang lagi hihiih

      Delete
    3. beauty is in the eye of the beholder Jay Emm...

      Delete
    4. jgn cakap cmtuh la JM.. kita cantik dah.. semua ada, xdak cacat cela pun..

      Delete
  9. zaman sekarang payah nak cari 2 2 cantik...muhasabah diri:-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak Yan...kalau..cantik tapi hati sakit baik x payah kan..biar buruk tapi byk jasa...itu yg di cari...tapi JM selalu kena reject sbb 'tak cantik' katanya huhuh

      Delete
    2. My Dear JM, cantik tu subjektif ja.. setiap org ada kecantika yg tersendiri.. klu kita hina org lain maknanya kita hina kejadian Allah.. kita puji diri cantik jgn smpai riak, tapi puji kejadian Allah utk kita..

      Delete
  10. tapi tapi.. ramai yang tengok cantik luar je Syida.. bagi diorang tu bonus..
    kalo cantik akhlak tak ramai yang nampak.. tapi tak apa.. sooner yang mencari
    akhlak mesti ditemui.. meanwhile kenalah polish kasi kita betul2 layak untuk
    si pencari akhlak yang baik =)

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...