advertisement

Khasiat Omega Guard Shaklee

Suplemen minyak ikan bukanlah baru dikalangan kita kini. Banyak syarikat makanan tambahan berlumba-lumba menghasilkan suplemen minyak ikan.

Minyak ikan yang macam mana menjadi pilihan kita? Adakah minyak ikan yang mengandungi kadar lemak yang tinggi? 

Minyak ikan laut dalam memang kaya dengan kandungan asid lemak Omega-3. Asid lemak Omega-3 boleh didapati dalam minyak ikan dan tumbuhan tertentu. Minyak ikan mengandungi kedua-dua DHA dan EPA, manakala walnut, flaxseed, dan minyak zaitun mengandungi ALA. ALA ni akan diuraikan kepada EPA dan DHA. Kadar penguraian ALA ni bergantung kepada badan masing2. 
Yang specialnya Omega Guard Shaklee ni, ada semua tu [DHA, EPA & ALA]. 

EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting bagi perkembangan dan fungsi2 otak. 

Omega Guard dihasilkan melalui suatu  proses penyulingan proprietari 3 molekul yg memekatkan asid lemak omega-3 yg bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yg terdapat di dalam kebanyakkan jenis ikan. 





Kepada Ikan laut dalam berisiko mengandungi logam berat seperti merkuri? Pernah tengok cerita Titanic? cerita kapal karam kat lautan tu..hah sudah apa kaitan semua tu..

Secara mudahnya begini, lautan dalam selalu dilalui oleh kapal2 dagang dan lanun. Kapal2 yang karam di lautan akan menjadi rumah dan ditumbuhi tumbuhan laut yang menjadi makanan ikan2.

Pencemaran minyak, sisa2 kapal yang karam tersebar sekitar kawasan laut yang menjadi habitat ikan2 dan hidupan laut lain. Oleh sebab itu, minyak ikan yang dihasilkan daripada ikan laut dalam berisiko mengandungi logam berat.





KELEBIHAN OMEGA GUARD
  1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
  2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
  3. Mencegah salur darah dari tersumbat
  4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
  5. Mengekalkan tekanan normal darah
  6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
  7. Mengurangkan sakit kepala
  8. Merendahkan paras kolesterol
  9. Mencegah pembekuan darah dalam badan
  10. Kekalkan tahap kesihatan triglisetida dan kolesterol LDL
  11. Mengawal masalah obesiti
  12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
  13. Bagus untuk ibu hamil- membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin
  14. Meningkatkan perkembangan memori janin dan kanak-kanak
  15. Meningkatkan sistem imun tubuh
  16. Membantu sihat kan paru-paru
  17. Memperbaiki masalah kulit seperti eczema dan alahan
  18. Mengurang kan penyakit lelah, hepatitis, dan SLE
  19. Membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
  20. Membantu menentang kanser payudara, prostat, buah pinggang dan paru -paru
  21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
  22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan baik
  23. Memelihara fungsi sendi
  24. Mencegah penyakit gout

Kesimpulannya, Omega Guard sangat baik dalam membakar lemak jahat yang akan menjadi punca kepada kolestrol yang tinggi. Ini akan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan seperti jantung, darah tinggi dan kegemukkan.



Mengambil makanan tambahan yang salah adalah lebih berisiko berbanding mereka yang tidak mengambil langsung makanan tambahan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplemen minyak ikan ini, anda boleh hubungi 
011-21421925. Konsultasi adalah secara percuma. 










15 comments:

  1. Replies
    1. RM136 kak Yan.. Bulan ni promo kak Yan.. ada diskaun banyak.. nak tau bapa PM ok..

      Delete
  2. Suidaaaa banje pleasee.. adiah bday..
    laaaari hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. krik..krik..
      (cengkerik berbunyi..)..

      Delete
    2. alaaaaaaa.. tokey shaklee ni berkireee lak dia hahaha

      Delete
  3. SS cuma tahu jam omega je... Ha Ha Ha...

    ReplyDelete
  4. byk khasiatnya ... berbaloi beli ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. rasa minyak ikan yang so.so saja..

      Delete
  5. OMEGA Guard ni adik beradik PAK GUARD?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. kerja yg sama, GUARD

      Delete
    2. keje kt guardian ehhh heheheh

      Delete
  6. byk betul khasiat Omega Guard ni..minyak ikan terbaik di dunia tu...all the BEST Suida in your busines

    ReplyDelete
  7. banyaknya kelebihan dia...
    belum penah cuba lagi =)

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...