advertisement

PROMOSI BERKESAN DARI QU PUTEH

Sangat hebat orang memperkatakan tentang Qu Puteh sekarang ni. Tahniah buat Datuk Vida (Datuk ke Datin?Confius) sebab berjaya meninggalkan kesan kat hati penonton. 

Nak layan AJL (anugerah juara lagu) pun tak ada mood sebab iklan tu menganggu jiwa raga. Kerap sangat pasal Qu Puteh ni sampai naik muak tengok. Sampaikan belakang stage, time Juliana tu pun dok sibuk ke produk tu. Siap ada selingan daripada geng Titan dan Achey. 

"Qu Puteh,Qu Puteh barulah putih". Kadang-kadang lawak pun ada dengan iklan ni. Tergelak juga tengok, tapi bila dah sampai setengah siaran, rasa macam nak termuntah pun ada.

Apakan daya kan, dia taja AJL, kena la hadap juga walaupun naik menyampah. Ai bukan tak mau support produk melayu ke apa, ai pun guna banyak produk-produk melayu, ada juga siap promote ke kawan kalau ada testimoni (promote suka2 tak dapat apa pun).


Tak palah kan, AJL pun bukannya penting sangat dalam hidup ai (cewaahh).. Dah lepas pun, yang menang tu tahniah la. 

Tapi salute lah juga kat Datuk tu, memang berbaloi dia taja, sebab dah naikkan ranking Qu Puteh. Ramai yang tak tahu pasal tu dah tahu sekarang. Ada plak kawan nak pi cari produk tu kat Jamu Shop. Ntah-ntah beli nanti tu kan. Harap dia putih macam Datuk Vida tu la nanti. Jangan dia pi buat selfie macam Datuk tu sudaaa..

Tapi, saya suka strategi pemasaran Datuk Aliff Syukri tu, dengan tagline "Terlajak Laris" dia.. Anak buah ai yang 2 tahun pun dok menyebut tagline tu dengan slang elian dia. Haha..

(sebut sikit versi Datuk Alif).. "D'Herb Terlaajaakk lariss"..


p/s: Bukan nak kondem, bukan nak promote, saja2 ja.. jangan maraaa aarrr..


6 comments:

  1. Strategi marketing dia berkesanlah,..cuma kita yang menonton jadi hilang mood. Yang kat back stage pun dah jadi macam fake sebab kita tahu macam2 mana pun diorang akan sentuh bab Qu Puteh. Nak buat camne kan,..dah AJL & Datuk Vida agreed begitu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yg sokong ckp, biarlah dia dh keluar duit banyak sebab taja AJL. Taja2 jugak, tp kena fikirlah perasaan penonton yg tgk.. very annoying..

      Delete
  2. nasib baik tak tgk ajl ... heh heh . AJL byk yg tgk sbb tu dia sanggup taja siaran wpun mahal utk promosi produk ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgk pun sebab AJL kali ni mcm sengit sgguh.. spoil mood dgn iklan tu ja la..

      Delete
  3. heheheh...marketing strategi dia kan....ada pro n kontra la kan...tp mmg jd trending skg ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trending tak baik banyak.. jadi bahan kutukan plak sekarang.. Mentality malaysian..

      Delete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...