advertisement

10 SEBAB KENAPA PERLU BERI MEAL SHAKES UNTUK ANAK ANDA

Saya sebenarnya single lagi, tapi tak bermakna tak boleh kongsi kan pasal anak2 ni. Kalau lah saya sampai seru awal nak kawen, memang kawen la u ols. Saya suka budak2, derang ni comel dan sangat lah menghiburkan.

Saya yakin yang baca ni mesti ada yang mommy, daddy kan. Kalau perut kita, kita akan pastikan yang sihat dan bagus2 ja masuk. Kalau anak-anak, ada fikir tak? Apa yang derang makan hari-hari tu sihat tak? lengkap tak nutrisi yang derang perlu untuk tumbesaran derang tu?


Saya faham, mak ayah sekarang sibuk, zaman sekarang ni mak ngan ayah bekerjaya. Zaman sekarang tak sama dengan kita atau masa zaman mak2 kita kecik2 dulu. Sekarang ni makanan dah kurang zat sebab pendedahan kepada radikal bebas dan cara penyimpanan. Sebab nak cepat, mommy dan daddy bagi makan makanan segera ja sepertu nugget yang mana langsung tak ada manfaat untuk anak2, asal kenyang ja.

Bila anak2 sakit, susah hati tak? Mesti tak senang duduk kan, kena berjaga malam, atau ambik MC. Sebabkan mak ayah terlalu sibuk sampai tak sempat nak check kesihatan anak2. Bila sakit bagi ubat-ubatan yang ada dadah tu, kalau kerap sakit maka banyak lah dadah bagi kat anak2. Ish..ish gamaknya bagi dadah kat anak. tumbesaran anak pun terbantut sebab kan gaya hidup dan pemakanan mereka tak dijaga.

Dengan Shaklee ada tiga makanan tambahan sesuai untuk mereka iaitu Meal Shakes, Omega Guard dan Lecithin. Tapi kat entry ni, nak cerita pasal meal shakes ja. Sebab dalam mealshake ni dah macam2 manfaat boleh dapat.

10 Kebaikkan Meal Shakes Kepada Anak-Anak Anda

Anak-anak ni kebiasaannya memilih makan. Jarang sangat nak jumpa anak2 yang suka sayur, buah-buahan semua tu. Ada jugak la yang suka makan sayur, tapi mak ayah pulak tak sempat nak layan. Kalau pagi2 mak ayah nak keja, mana sempat nak masak itu ini, last2 bagi makanan segera ja.

Yang best tentang Meal Shakes ni ia didatangkan khas dengan GI yang rendah. Kalau kita ambik makanan yg GI tinggi, mesti badan rasa letih dan mengantuk. Karbohidrat membekalkan tenaga untuk kanak2, tak dak derang ni jadi lemah, kurang semangat, dan kurang aktif. Tambahan pula, tenaga ini akan delepaskan sedikit demi sedikit bukannya sekali gus.

Anak2 yang obes pun boleh ambik ye sebab kandungan GI yang rendah dalam meal shakes. Meal shakes ni bagi anak2 makan bukan masa derang sakit, tapi masa sihat2 ni la, sebagai pencegahan dan bekalan nutrisi yang sihat.

Amino Acid ye Bukan Amono

Meal Shakes mengandungi kesemua 9 asid amino. Asid amino hanya boleh didapati melalui makanan. Jadi, penting untuk mendapatkan makanan yang lengkap kesemua asid amino tersebut. Asid amino penting untuk proses tumbesaran tau, kalau tak cukup ianya boleh menyebabkan masalah keguguran rambut, masalah kulit dan mata.






Ianya jugak mengandungi vitamin ACE. Vitamin ACE ni adalah antioksidan. Tujuan antioksidan ni adalah untuk melawan radikal bebas. Radikal bebas boleh merosakkan kulit. Jadi tak dak lah masalah kulit berparut akibat luka kecik2 ja. Tambahan, vitamin C boleh bagi pelindungan antibodi kepada anak2 terutamanya kepada serangan demam dan selsema.


Mealshakes ni ada fiber yang boleh membantu masalah penghadaman anak2. Dalam kalangan anak2 ni pun ada masalah sembelit tau. Check tengok anak2 anda membuang tak hari ni? makan hari2 jadi membuang pun kena lah hari ye, baru adil. ye tak?


Dalam meal shakes ni ada vitamin B yang membantu anak2 anda lebih focus dalam pelajaran atau keadaan sekeliling. Tak dak kita beria cakap ngan dia, tapi dia sikit pun tak faham.





Anak2 anda mesti banyak aktiviti kan di sekolah, daripada bagi derang air 100 plus, lebih baik bagi meal shakes. Ianya mengandungi sodium dan magnesium yg membantu mengurangkan rasa letih.


Tadi kan dah bagitahu yang vitamin c ni baik dalam melawan kuman dan bakteria terutama demam dan selsema. Vitamin C ni makanan kepada sel darah putih, iaitu bala tentera badan kita.






Haa untuk jaga mata anak2. Nak harap derang ni telan 10 batak lobak sehari memang tak la kan. Mak ayah nak sediakan menu pun tak lepas. hihi.


Anak2 anda kalau terbantut tu mesti tak cukup kalsium kan. Hihi.. Kalau nak anak anda membesar dengan baik, bekalkan kalsium yg cukup ye. Tapi, pastikan kalsium diambil bersama Vitamin D(agen pengikat) dan magnesium(agen pengangkut)



Sel darah merah membantu angkut oksigen ke seluruh badan termasuk otak. Kalau tak cukup agen pengangkut ni, agak2 apa jadi? Jadi sangat pentinglah B12 dan iron ni ye, xdak lah anak2 kelihatan lesu dan pucat. Pi check anak2 anda cepat, ada tak tanda2 ni?



Haa macam mana mommy daddy, rasa terbuka tak hati nak bekalkan makanan sihat buat anak2 anda yg tersayang. Bak kata pepatah " mencegah lebih baik dari mengubati". Jangan nanti anak2 anda sakit, baru sibuk nak bagi makan makanan itu ini.

Meal shakes ni murah je u ols, tahan sampai 3-4 bulan. Kalau setakat budak 1-3 tahun tu satu sudu kecik ja bagi setiap hari(sudu yg ceduk kentang putar kat kepsi). kalau yang umur lebh tinggi tu lebih kan la sikit. yang ni utk details kena la pm saya ye.



HARGA 1 CAN RM113.75

iNGIN ORDER SENDIRI (kad kredit/debit)

Klik sini


ATAU INGINKAN PENJIMATAN SEHINGGA 20% DENGAN DAFTAR AHLI 



Dapatkan konsultasi cara makan melalui saya

Konsultasi secara percuma 
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya syida hashim 011-21421925
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID 1068905











No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...