advertisement

TIPS: SUSAH NAK TELAN PIL TAPI NAK MAKAN SUPLEMEN

Saya tulis entry ni sebab nak bagi tip kat u ols macam mana nak makan suplemen yang berbentuk pil tu kalau susah nak telan. Ye lah ada yang tengkuk kecik. Ada jugak yang memang yang tak pandai telan. Ntah kenapa lah tu saya tak tahu la kan. 

Ada rakan saya, nak makan omega, tapi dok ngadu tak pandai telan pil. Sayangku, omega tu kapsul, bukan pil..haha..

Ok2, ni kira serius la, dia penah tercekik ubat sebelum ni sampai darah pun tak sampai ke kepala(teruk jugak tu). Sampai nak pitam kawan saya ni. Ish2, teruk jugak kan?

Mai nak bagi tip kat u ols..
 
1. Kalau kapsul macam omega/lecithin, u ols pecahkan dalam minuman u ols. Tapi, pastikan air tu suam ja, jangan panas sangat. Nanti rosak kualiti lecithin dgn omega tu. Tak kisahlah air apa pun, milo ke, oren ke asal jangan kopi atau teh ye.

2. Kalau yang jenis pil macam vita lea ( agak besar kan), boleh pecah2 kan dan larut dalam air atau pun pecah2 kan dan makan je terus. Then, minum lah air, ok. 

3. Kalau pil macam vitamin C plak, susah sangat nak telan kan sebab besar, ambik ja yang chewable tu. Makan lah 5 biji sehari untuk dapatkan 500mg vit c (sebab chewable 100mg ja)

U ols jangan risau, rasa vitamin2 ni semua bukanlah teruk sangat. Dah kandungannya pun buah-buahan dan sayuran ja. Kalau omega tu ianya dari minyak ikan, tapi rasanya tak kuat sangat.

Mujur tekak sangat besar dan senang nak telan.. hihi.. 




Konsultasi secara percuma 
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya syida hashim 01121421925 @ 011-22308529
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID 1068905

No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...