advertisement

SET MAMPU MILIK UNTUK PENGIDAP KENCING MANIS

"Kajian oleh International Diabetes Federation 2013 (IDF) mendapati sebanyak 382 juta manusia hidup dengan penyakit ini di seluruh dunia dan dijangka jumlahnya akan melonjak kepada 592 juta orang pada tahun 2035"


Mengikut kajian oleh IDF tu, jumlah tu bukannya biasa-biasa, malah boleh dikatakan agak luar biasa. Risau plak, jika saya atau anda termasuk dalam golongan tersebut. Jom kita buat check-up kat klinik atau hospital, adakah kadar gula dalam darah kita normal atau dah masuk tahap warning, atau dah terjangkit dengan kencing manis? 

Risau juga saya, sebab keluarga sebelah mak memang ada ramai yang mengidapi penyakit ni. Genetik tu mengalir juga dalam darah saya. Kalau saya tak ubah tabiat makan sekarang, tak mustahil suatu hari nanti saya pun sama, termasuk dalam jumlah kajian tu.

Jadi, apa langkah yang boleh kita ambil?

Jika sudah mengidapi kencing manis, wajib(nak bagitahu penting sangat) berubah cara makan dari sekarang. Kalau anda tak kisah kena potong kaki, anggota badan rosak tak apa la, teruskan tabiat selalu anda tu. Kat entry sebelum ni saya ada kongsikan tentang MAKANAN GI RENDAH UNTUK PENGIDAP KENCING MANIS. Boleh rujuk situ sebagai panduan. Lain-lain boleh google sendiri (hihi).

Set Asas kencing Manis

Kat ruangan ini, saya nak kongsikan dahulu set asas kencing manis. Set ni lebih jimat dan mampu milik. Saya percaya, ramai yang berhati-hati dalam memilih mana-mana produk, mesti nak cuba yang asas dulu sebelum memilih set lengkap. 

Set asas termasuklah B-complex dan Zink complex.



  • Sesuai dengan namanya B-Complex, ia mengandungi kesemua kumpulan vitamin B. Dalam membantu pengidap diabetes, vitamin B6 dan B12 amat membantu dalam menjaga saraf terutamanya bahagian kaki. Manakala B7 pula berperanan untuk menukarkan makanan kepada tenaga seperti lemak, protin dan karbohidrat. Tambahan pula, B-complex membantu memberi tenaga dan menghilangkan stress. (boleh rujuk sini dan sini

  • Zink merupakan sumber antioksidan yang menjaga insulin dan sel-sel berkaitan untuk melawan radikal bebas. Ianya memainkan peranan penting dlm fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan paras gula dalam darah, tahap stress, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman. Ia juga membantu menstabilkan dan mengurangkan risiko kekurangan insulin serta bertindak menukarkan glukos kepada tenaga. Boleh rujuk sini dan sini.
     
Set asas ni pun sangat membantu mengawal gula dalam darah. Untuk set yang lebih lengkap boleh tambah Vita-Lea , GLA Complex dan ESP

Berminat untuk mendapatkan set ini untuk diri sendiri mahupun menghadiahkan buat yang tersayang, anda boleh hubungi saya. Konsultasi selepas pembelian turut disediakan.



Konsultasi secara percuma (sebelum dan selepas pembelian)
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya: syida hashim 01121421925
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID: 1068905






2 comments:

  1. Nampaknya SS kena kopakkan Zink atas bumbung nak dapatkan sumber antioksidan... Gurau je... He He He...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. SS cuba gigit zink tu, klu gigi SS tak patah mean blh la makan..

      Delete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...