advertisement

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)


Antara best produk yang mesti cuba bukan saja cuba suka-suka tapi kenalah cuba untuk suka (apa lah belit-belit daa)..

Lama rasanya saya tak minum ESP ni. Rindu plak nak buat smoothies dan milk shake dengan ESP ni. Sedaappppp.. Kalau ada Meal Shakes lagi sedaaappp.. Tak payah beli kat kedai, buat sendiri lagi best. 

Fakta tentang protein:-

25% badan kita diperbuat daripada protein utk membentuk sel baru dan membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem.  Segala penyakit sekarang ni adalah berpunca daripada pengumpulan sel-sel yg lemah & kurang sihat. Keperluan protein yg mencukupi dikatakan kunci kesihatan yg optimum

Energizing Soy Protein (ESP) merupakan minuman berasaskan soya yang kaya dengan sumber protein yang sangat bermutu tinggi. Dihasilkan daripada kacang soya yang bermutu serta Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) iaitu protein soya yg tidak diubah suai genetiknya

Ia disahkan melalui Identify Preservation Program. Program ini memastikan soya yg digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

Kacang-kacang soya tersebut diproses dengan menggunakan air (langsung tiada bahan kimia) bagi menjaga kualiti semula jadinya. 

ESP tidak mengandungi kolestrol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yg diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yg sihat, termasuk 9 asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. 

Produk protein soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yg baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet. 


Nutrien yang terkandung dalam ESP



Kepentingan ESP 

  1. Memberikan sumber tenaga segera kepada badan. Amat sesuai kepada mereka yang sibuk, aktif dan yang sangat mementingkan masa.
  2. Membekalkan sumber nutrien dan vitamin yang hampir lengkap terhadap tubuh. 
  3. Sumber protein yang baik, mudah diserap kedalam sel.
  4. Mempunyai nilai GI yang rendah sesuai untuk pengidap kencing manis.
  5. Free kolestrol sesuai untuk pesakit jantung dan darah tinggi
  6. Sesuai untuk ibu-ibu hamil dan menyusu. 
  7. Membekalkan sumber protein dan beberapa nutrien bermula dari sel. Menghasilkan sel yang lebih sihat dan baik.
  8. Membantu mengatasi masalah kulit kusam, kering, gatal, parut. Membantu menghasilkan sel kulit yang baru untuk kulit lebih sihat, cerah dan berseri-seri.
  9. Memelihara kesihatan rambut, kuku, mata dan organ lain.

Tetapi, ESP tidak sesuai kepada mereka yang menghidapi kanser. Hal ini kerana semua makanan yang mempunyai sumber protein kurang sesuai untuk pesakit kanser. Selain soya, ikan, daging merah, susu dan telur juga makanan yang kaya sumber protein. Kanser terjadi adalah disebabkan sel. Jadi, pesakit kanser dilarang mengambil makanan yang mengandungi protein. Sila rujuk doktor yang merawat anda. 

Macam mana nak dapatkan ESP anda sekarang.. Mudah saja, hubungi saya segera. 1 can ESP hanya RM150 (850 gram). Nikmati diskaun sehingga 15% jom daftar ahli sekarang. Keahlian seumur hidup (tak perlu renewal). 



Konsultasi secara percuma (sebelum dan selepas pembelian)
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya: syida hashim 01121421925
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID: 1068905




4 comments:

  1. Produk Shaklee semua memang best-best! Antara nak consume dgn tidak je :)

    ReplyDelete
  2. Awal-awal dulu boleh telan.
    Dah penghabisan, mulalah liat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. saya wat mcm2 resepi.. telan jugak..keke

      Delete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...