advertisement

STOP SOALAN YANG MENGGURIS PERASAAN SI BUJANG


Memandangkan bulan ni iaitu disember adalah bulan terakhir untuk kitaran tahun masihi. Pada bulan ni la, dimana cuti sekolah dan ramai juga ibu bapa yang bekerja mengambil cuti untuk beristirehat bersama keluarga dan mengunjungi jemputan majlis raja sehari.

Ai pun tidak terlepas menerima jemputan rakan-rakan yang sudah sampai masa melangkah ke alam berumah tangga. Alhamdulillah ramai kawan-kawan yang telah bertemu jodoh. Tahniah beribu-ribu tahniah buat rakan-rakan semua.

Yang mana sempat atau berkesempatan ai datang ok, Hadiah? tak janji ok. Haha. Dalam bulan ni sahaja, hampir 10 jemputan kawan-kawan (kopak la duit gaji mak nak). Haha..

Macam sebelum ni, mana-mana kenduri yang dihadiri, soalan paling 'femes', "hang bila pulak nak kawen?", "aku dah lepas, hang bila plak?". Atau soalan macam ni " dok tunggu pa lagi, kawen la muda-muda ni". 

Aish, ni yang malas nak datang mana-mana majlis. Rimas dan menyampah dengan soalan-soalan sedemikian. My dear lovely friend, soal jodoh ni biarlah menjadi rahsia Allah. Waktu u ols dah sampai, waktu ai tu tak tahu bila lagi. 

Tanpa kita sedar, soalan serupa itu boleh menyebabkan hati kecil sahabat kita terguris. Mana kita tau kan, masa tu dia baru je putus cinta. Baru ja nak plan kahwin, dah break off plak. Atau mungkin dia tengah ada masalah lain kan.

Kan lebih baik mendoakan semoga sahabat kita bertemu jodoh cepat dan baik. Kalau cakap macam ni rasa lebih baik daripada soalan kat atas tadi tu, "Alhamdulillah, aku dah temu teman sehidup aku, aku doakan hang cepat-cepat temu jodoh dan dapat pasangan yang baik.". Haa, kan sedap bunyinya nanti.

Dari baik-baik sahabat kita datang nak doakan kita, dah jadi sumpah seranah pulak dalam hati nanti. Ye lah, geram dek soalan macam tadi tu. Nanti dah sampai masa dia, mesti dia jemput punya. Sepatutnya hari bahagia kita ni, kita bergembira bersama-sama orang lain, bukannya selfish.

Lepas dah kena macam tu, nanti untuk jemputan lain yang belum sempat hadir, mesti jadi malas nak datang. Dah jadi tak best. Hubungan kita dengan sahabat jadi renggang.

Hal ini tiada kena mengena dengan sesiapa. Hanya daku rasa ingin meluahkan. 

Salam sayang semua..

Tahniah buat sahabat yang akan melangkah ke alam rumah tangga. Jadi partner yang baik buat pasangan anda ok. ;) 
 

Luahan hati yang di"publish"kan


No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...