advertisement

5 SEBAB WANITA BERTUDUNG JANGAN SESEKALI ABAIKAN KESIHATAN RAMBUT

Terjumpa gambar ni. Comey la hai.


Hanya kerana wanita bertudung sentiasa akan menutupi rambut dan kepala mereka apabila keluar bersiar-siar atau kemana sahaja, bukan bermakna mereka boleh mengabaikan kesihatan dan kebersihan rambut dan kulit kepala.


Keadaan kulit kepala yang sihat dan berada dalam keadaan yang baik akan meningkatkan keyakinan wanita biarpun wanita itu bertudung. Kesihatan rambut sebenarnya bermula daripada akar rambut iaitu bahagian kulit kepala. Rambut yang sihat bermula daripada akar rambut yang subur.

Asas kepada semua pemasalahan kesihatan adalah dengan melengkapkan nutrisi dengan seimbang. Cadangan saya adalah dengan mengamalkan multivitamin dan multinutrien, iaitu Vita-Lea. Hal ini kerana Vita-Lea megandungi 24  jenis vitamin dan mineral yang lengkap untuk diet harian kita. Selain itu, tambahan B-Kompleks dan Zink lebih membantu. Ketiga-tiga produk ini adalah secara dalaman. Antara vitamin yang baik untuk kesihatan kulit kepala dan rambut ialah B2, C, E, dan A.

Selain itu, untuk penjagaan luaran, Shaklee telah memformulasikan produk ProSante. Ujian klinikal yang telah dijalankan menunjukkan produk Prosante secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut sewaktu bersikat, meningkatkan ketebalan dan mengurangkan kerosakkan untuk semua jenis rambut. Tambahan pula, rangkaian Prosante tidak merosakkan dan mengeringkan rambut malah membantu mengekalkan kelembapan dan melawan kerosakkan.

Rangkaian Prosante bukanlah direka khas untuk wanita bertudung sahaja malah untuk semua kondisi rambut, baik lelaki mahupun wanita. Memiliki rambut yang sihat adalah impian kedua-dua golongan lelaki dan wanita.

Jangan hanya mementingkan kecantikkan wajah tetapi harus menitik berat juga soal rambut. Walaupun rambut tidak didedahkan pada kalayak umum, tetapi mahkota wanita ini tetap penting untuk dijaga.

5 Sebab rambut perlu di beri perhatian.

1.       Kebersihan diri. Rambut dan kulit kepala yang sihat akan mengelakkan pembiakan kuman dan kelemumur. Kurangnya penjagaan kulit kepala boleh mengundang kutu dan kelemumur.
2.       Keselesaan. Jika kulit kepala lembab dan penuh dengan kelemumur, pastinya membuatkan kulit terasa gatal. Bila berpeluh, kita akan kurang selesa dan akan menggaru-garu.
3.       Kenyakinan diri. Biarpun rambut ditutup rapi oleh hijab, keadaan rambut yang sihat akan tetap meningkatkan kenyakinan kita di hadapan umum.
4.       Mahkota setiap wanita. Jika lelaki kelihatan seksi apabila botak, tidak pada wanita. Wanita yang botak akan mengurangkan nafsu si suami untuk mendekati isteri. Malah mereka kelihatan sangat pelik.


5.       Mengeratkan hubungan suami isteri. Kebanyakan suami suka membelai rambut isteri apabila bersama. Rambut yang sihat dan kuat tidak akan mudah gugur apabila dibelai. 

Hanya kerana masalah rambut sahaja, hubungan suami isteri boleh terjejas (tu suami yang poyo la). Apa-apa pun alasannya, menjaga kebersihan sangat dituntut di dalam islam. 



Rangkaian ProSante







Konsultasi secara percuma 
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat boleh :-
hubungi saya syida hashim 01121421925
Email: syida_11@ymail.com

shaklee ID 1068905

No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...