advertisement

Wanita itu....

Wanita itu senang ke syurga juga senang ke neraka


Telah bersabda Rasulullah´Ě║. maksudnya:

"Kebanyakan wanita itu adalah isi Neraka dan kayu apinya." Sayidatina Aisyah bertanya, "Mengapa, wahai Rasulullah?" Jawab Rasulullah SAW: Karena kebanyakan perempuan itu tidak sabar dalam menghadapi kesusahan, kesakitan dan cubaan seperti kesakitan waktu melahirkan anak, mendidik anak-anak dan melayani suami serta melakukan kerja-kerja di rumah.




Rasulullah ´Ě║bersabda:

"Wanita, apabila ia solat lima waktu, puasa sebulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat pada suaminya, maka masuklah ia dari mana saja pintu surga yang ia kehendaki."


(Riwayat Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani dan Anas bin Malik)




Wanita ni nak ke syurga pun senang, nak ke neraka pun senang.. Maka pilihlah..


Rendahkan suaramu, jaga auratmu, jaga lidahmu, kawal nafsumu insyaallah kita wanita akan menjadi wanita hebat memenuhi syurga Allah..








NK: Salam jumaat semua. Semoga hari ini lebih baik dari semalam.. Macam tak ada mood nak BW bila ada robot yang mintak kita pastikan yang kita ni bukan robot.. dia yang robot tak sedar diri... HAHA


25 comments:

  1. semoga kita dapat jadi wanita terbaik..

    ReplyDelete
  2. ye..dihormati lebih baik dari diminati..

    ReplyDelete
  3. SS tak layak ke syurga tapi tak nak jugak ke neraka..Acaner?

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita... tapi siapa nk ke neraka kan.. takut...Kanda , hanya Allah yg lebih mengetahui..

      Delete
    2. Syurga tak.. Neraka tak... Then.. Ke mana kita? he he he...

      Delete
    3. Insyaallah kita semua ke syurga.. ;)

      Delete
  4. dengarlah wanita2 sekalian alam... nice sharing .. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi seruan wanita sekelian alam.. lelaki sekelian alam camno eh? hahaha

      Delete
  5. salam robot., oops salam jumaat ye cik syida yg jauh dimata tuuuh ;p

    ReplyDelete
  6. betul tu...mudah je nak masuk mana2 pun so pilihan di tangan sendiri..pandai2 buat pilihan...huuhhu...takut...kira rasa perfect d mata manusia but not dari pandangan Allah...takut!!!

    ReplyDelete
  7. robot tu kak yan dah cabut bateri nya syida
    :-))

    ReplyDelete
  8. moga kita mnjadi wanita yg solehah....aminnnn

    ReplyDelete
  9. semoga kita tergolong dalam wanita seperti itu ...

    ReplyDelete
  10. Betul,,.jadi wanita ni senang nak buat pahala, senang jugak nak kumpul dosa. Moga kita pelihara segala tindakan & diri kita :)

    ReplyDelete
  11. Amin...semoga kita dikalangan wanita2 yang ke Syurga.. :)

    ReplyDelete
  12. Sekarang ni musim Robot mengganas...naik tension pula bila 20 entry nak komen, 20 kali jugak la dia muncul..

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...