advertisement

ISU-MH17 TERHEMPAS SELEPAS DITEMBAK

Pelbagai isu timbul mutakhir ni, buatkan saya terdetik nak tulis tentang pesawat MH17 ditembak di Ukraine. Isu MH370 masih menjadi misteri sekarang timbul isu MH17. Masih ingat tentang MH370? Apa yang terjadi memang diluar bidang kuasa kita. 

Buka ja komputer kat office terus on Facebook ngan twitter, keluar isu MH17 ni penuh kat wall saya. Saya selalu follow blog Drama Raja, saya copy artikel dia kat sini. 



Gambar terkini di update dari masa ke semasa: GAMBAR TERKINI DISINI !

Fakta:

FIRST Flight: 17th July 1997
LAST Flight: 17th July 2014

Exactly on its 17th Anniversary
----
Sebuah pesawat Boeing 777 penerbangan MH17 milik MAS Airlines telah ditembak jatuh oleh angkatan bersenjata yang mengawal sempadan Ukraine hari ini.

Pesawat ini dipercayai telah terbang pada ketinggian 10km (6.2 batu) dalam perjalanan daripada Amsterdam ke Kuala Lumpur telah terhempas setelah ia ditembak jatuh, sumber berita Russia Interfax melaporkan. Pesawat meninggalkan Amsterdam Airport Schiphol pada jam 12.14 pagi waktu Netherlands dan dalam perjalanan menuju Kuala Lumpur International Airport (KLIA), Kuala Lumpur. Pesawat tersebut membawa seramai 295 penumpang termasuk 15 anak kapal.

Menurut jurucakap Kementerian Dalam Negeri Ukraine, pesawat tersebut telah ditembak jatuh menggunakan peluru berpandu. Manakala, jurucakap Malaysia Airlines telah mengesahkan ia terputus hubungan dengan penerbangan MH17 tersebut selepas ia berlepas dari Amsterdam pada jam 12.14 pagi waktu tempatan (Amsterdam).

Penerbangan MH17 hilang daripada radar ketika ia melintasi ruang udara Ukraine, katanya.

Sky Katie Stallard, di Moscow, dalam satu laporan media telah mencadangkan agar pesawat turun di rantau Donetsk, di mana terdapat pertempuran berat baru-baru ini ditengah-tengah ketegangan berterusan antara Russia dan Ukraine.

Menurut satu sumber, pesawat tersebut telah ditembak menggunakan "The Buk Missile" yang mana pelancar tersebut pernah dilaporkan dilihat oleh Associated Press di sebuah wilayah bernama Snizhne. Pesawat tersebut ditembak dengan cara "surface-to-air" menggunakan Buk Missile di altitud 10,000 di udara dan telah jatuh di kampung Hrabove, utara dari Torez, Ukraine.

Wilayah tersebut telah dilaporkan terjadinya beberapa perang di sana pada beberapa hari terakhir ini antara askar Russia dan pejuang pemisah Ukraine.

Semalam, sebuah pesawat milik Ukraine telah ditembak daripada "air-to-air" missile oleh sebuah pesawat Sukhoi milik Russia.

Ketegangan di sempadan Russia dan Ukraine semakin meruncing.

Sumber ini telah disahkan secara rasmi, dan lebih banyak informasi akan cuba kami bawakan kepada anda dari masa ke semasa....


Sumber,
______________________________________________________________________________

1. Awal tahun kita digemparkan tentang isu Mh370 yang masih menjadi tanda tanya. Kemana hilangnya MH370?
2. Sekarang Sabah tengah tak selamat.
3. Palestine diserang Israel Zionis.
4. Seorang wanita pemilik Peugeot CDM25 wat kecoh dengan stering lock nya. 

Isu MH17 baru bermula....

Bulan Ramadhan yang mulia, bulan Barakah, jom kita berdoa akan kesejahteraan negara kita dan islam seluruh dunia. Bersatu dalam doa, bulan mulia ALLAH kabulkan doa kita.. Aamiin..

Wasalam..
Ramadhan 20

No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...