advertisement

KELEBIHAN VIVIX-mampu merawat/mencegah pelbagai penyakit kronik


Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.




Polifenol dalam vivix  mengandungi resveratrol yang mana ianya adalah sebastian polifenol berasal daripada tumbuhan. Ianya daripada polyganum cuspidatum iaitu herba lama yang digunakan oleh masyarakat cina sebagai anti tumor. Keistimewaannya, cara pengekstrakan Shaklee membolehkan ekstrak diambil pada ketulenan tertinggi, iaitu sehingga 98%. Kajian mendapati ketulenan mempengaruhi keberkesannya. Hal ini terbukti bahawa ketulenan revestrol vivix adalah paling tulen. 

Vivix bukan setakat suplemen resveratrol, ianya gabungan polifenol yang lain. Kajian awal(kepada haiwan) mendapati resveratrol melambatkan penuaan melawan penyakit. Penyakit seperti penyakit jantung, kanser, 
diabetes, dan Alzheimer.

- Penyakit jantung, dan darah tinggi :- kurangkan radang, halang pengoksidaan kolestrol jahat, cegah platelet bergumpal. Gumpalan ini punca utama salur darah tersumbat dan menyebabkan serangan jantung.
- Kanser :- resveratrol mencegah pertumbuhan sel, malah bagi signal pada sel kanser supaya mati(opoptosis)
- Diabetes :- resveratrol mencegah insulin resistance, dimana suatu keadaan tubuh tak sensitif terhadap hormon insulin. Hormon insulin ini turunkan tekanan darah, manakala insulin resistance menjurus kepada diabetes. Kesimpulannya, resveratrol membuat badan sensitif balik kepada insulin.
- Alzheimer :- resveratrol mencegah pembentukan plak pada saraf. 

Resveratrol ni cover 3 sahaja mekanisme penuaan sel, jadi Shaklee lengkapkan dengan tambah lagi satu iaitu allagic acid. Allagic acid ni dapat daripada muscadine grape. Allagic acid ni la yang menghalang pembentukan age protein. Allagic asid ni jugak la yg menghalang sel kanser. 

Anggur muscadine ni la yang dianggap anggur super kerana ianya mengandungi ekstra kromosom berbanding anggur lain. Kandungan yang lain iaitu purple carrot dan european elderberry. Kedua2 kandungan ini mengandungi anthocyanin. Ianya juga sejenis polifenol yang kuat malah lebih kuat daripada vitamin E. Anthocyanin ni polifenol jenis flavonoid yg mana sangat berkesan mencegah strok dan penyakit jantung. 

Secara ringkasnya, vivix adalah antioksidan yang paling baik. Antioksidan adalah bersifat melawan radikal bebas yang boelh menyebabkan penyakit. Kesimpulannya, Vivix istimewa pada kepekatan, ketulenan dan kombinasi kandungannya.



Mungkin juga meminati:-

Dapatkan vivix dengan harga promosi dan untung berganda-ganda jika ambil 2 botol

Jom Order Sekarang..
ORDER (ORDER SENDIRI DENGAN KAD KREDIT/DEBIT)





Konsultasi secara percuma 
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya syida hashim 01121421925
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID 1068905

No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...