advertisement

KEBAIKAN VITAMIN E

Selalu kita akan kaitkan vitamin C kalau nak cantik kan. Tahu tak yang Vitamin E pun sangat bagus untuk kulit cantik. Jom ketahui lebih lanjut tentang vitamin E.

Vitamin E boleh didapati daripada sumber makanan berikut: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Vitamin E juga boleh didapati daripada beras perang, makanan daripada jagung,  telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum. 


Kelebihan Vitamin E 

  • Melambatkan proses penuaan
  • Membantu kulit lebih elastik
  • Menguatkan sistem imun
  • Menghalang pembentukan darah beku
  • Melindungi jantung : meningkatkan kolestrol HDL(baik),mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat pada dinding arteri
  • Membantu mengurangkan risiko kanser
  • Menurunkan kolestrol
  • Mengurangkan risiko parut besar/memudarkan parut
  • Menggalakkan penghasilan sperma bagi sesetengah lelaki
  • Mengurangkan risiko kanser prostat
  • Mengurangkan risiko alzheimer 

Terdapat banyak jenis vitamin E di pasaran. Akan tetapi, anda harus lah bijak memilih antara yang organik atau sintetik. Sedikit panduan mengenal pasti sama ada vitamin tersebut sintetik, lihat label pada botol vitamin anda jika dilabelkan dengan huruf  selain "d" berkemungkinan ianya vitamin sintetik. Hati-hati ye, vitamin sintetik akan membahaya kepada kesihatan jika diambil dalam jangka masa yang lama.  Vitamin organik/semulajadi akan melabelkan dengan huruf "d". 


Vitamin E Shaklee  

Vitamin E shaklee adalah semula jadi dan semestinya selamat untuk diamalkan. Saya sendiri mengamalkan vitamin E ini. Kenapa Vitamin E Shaklee berbeza dengan yang lain? Vitamin E Shaklee dihasilkan daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, ianya diekstrak oleh d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E ( alpha, beta, gama, delta). Vitamin E Shaklee antara yang paling lengkap dipasaran.



Setiap kapsul mengandungi 10mg selenium yang membantu tubuh menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah, dan tisu-tisu otot. Ianya juga penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan antioksidan serta melindungi retina.




Banyak kan kebaikan Vitamin E ni. So, jom pakat dapatkan hari ini. 

Nak order

atau hubungi saya laju2


Konsultasi secara percuma 
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya syida hashim 01121421925
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID 1068905
 

1 comment:

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...