advertisement

Sekolah di Utara Semenanjung Di arahkan Tutup

Sumber: MOE
Sekolah-sekolah di negeri Perlis dan Kedah di arahkan tutup selama 2 hari iaitu esok dan lusa. Murid-murid ja yang tak perlu hadir, cikgu terkecuali ok.. 

Ramai yang bersungut cuaca panas ni kepada tak cuti kerja. Dalam situasi sekarang ni memang lah kita malas nak pergi kerja, cuaca yang panas melampau buat badan pun tak larat. 


Dah tanggungjawab kita terpaksa jalankan walaupun cuaca panas membahang macam sekarang ni. Mujur lah I kerja dalam air cond, ok lagi.. Kadang kesian tengok budak production tu, mengadu panas.. Terpaksa tambah kipas kat production sebab mereka tak tahan panas.. 

Kalau ikut kan, tak digalakkan pasang kipas, apatah lagi air-cond. Tapi cuaca panas gila kot sekarang.. Yang bekerja tu manusia, mana dengan kerja melambak sekarang ni. Bos terpaksa mengalah demi pekerja-pekerja dia.. rehat pun lebih sikit sekarang.. Susah pulak nanti kalau pekerja tu cuti, habis tergendala kerja nanti.. 

Untuk yang bekerja luar bangunan tu banyak minum air. Majikan-majikan tu jangan nak dera sangat pekerja anda waktu panas macam ni.. Mau nanti pakat sakit susah juga nanti.. Beri lah mereka rehat lebih sedikit, tambah-tambah tengah hari tu.. Panas tau.. 

I yang sekali sekala saja keluar pergi urusan bank pun terasa tau, ni kan pulak yang kerja on site ja seharian.. 


16 comments:

  1. Betul cuaca panas melampau.
    Harap jangan adalah pihak -pihak yang ambil kesempatan memalsukan pula pekeliling macam ini.

    ReplyDelete
  2. patut la anak saudara kata esok cuti n lusa....


    ekin yg duk at jemur kain or sapu kat luar dah terasa panasnya....

    ReplyDelete
  3. disini pun sama jugak syida panas membahang cuma sekolah ja tk tutup

    ReplyDelete
  4. disini pun sama jugak syida panas membahang cuma sekolah ja tk tutup

    ReplyDelete
  5. untung menjadi murid murid....penang pun masih panas...sama-sama kita memohon doa semoga nikmat hujan kembali turun

    ReplyDelete
    Replies
    1. arz sah terima lum ole2 dari sis JM

      Delete
    2. aiyarkkk...baru baca mesej ni...

      Delete
  6. mmg anas sgt suida..to mlm pun melekit je

    ReplyDelete
  7. Untunglah sekolah cuti, opis bilalah pulok..keh keh keh :P

    ReplyDelete
  8. Buat keje umah pun dok melekit-lekit.. habis keje umah ada cuti tak? ahahaha

    ReplyDelete
  9. bertabah lah ye Syida..nasib baik ada aircond...muhasabah diri jap tengok pekerja contract tu..kita ni apalah sangat

    ReplyDelete
  10. jaga diri ye..sekolah tutup,u jangan perasan budak sekolah pulak, tak nak gi kerja.haha

    ReplyDelete
  11. SS rasa macam nak berlengging setiap hari.. ha ha ha...

    ReplyDelete
  12. "Majikan-majikan tu jangan nak dera sangat pekerja"... Lagi bagus kasi gaji je.. Jangan kasi keje.. he he he...

    ReplyDelete
  13. Depan umah i ada construction ... tiap kali i nk mngeluh "panasnyaaaa" ... i teringat kat diaorang ...

    Terus insaf... huhuhu...

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...