advertisement

KESAN STRESS

Stress! Tekanan!
Sama je tu, bahasa ja lain. Sapa tak pernah stress? Wow, kalau ada memang hebat lah, nak jumpa ngan orang tu..huhu..

Selalunya kalau stress teruk ni mesti ramai ingat yang orang tu ada migrain atau boleh terkena migrain. Sebenarnya stress ni boleh menyebabkan penyakit lain. Bukan tu ja, stress yang berpanjangan boleh menyebabkan masalah jantung atau otak. Silap-silap boleh bawa maut. Nauzubillah...





Banyak cara nak elakkan stress berlaku atau untuk mengurangkannya. Sebagai contoh, kita kena sentiasa berfikiran positif dan sentiasa tenang. Kalau saya kan, cara paling mudah senyum dan zikir supaya hati tenang.

Tu cara biasa la kan, kadang-kadang kita ni tak ada masalah sangat pun, tapi jenis yang cepat melenting. tu pun salah satu punca nak stress la tu. Sikit-sikit marah, ada je la yang tak kena.

Mari saya kongsikan..

Tahu tak yang mengmbil vitamin B Complex yang cukup dapat membantu mengurangkan tekanan. 

Vitamin B sangat penting bagi membantu mengawal tekanan serta penyaluran tenaga bagi proses metabolisme. Tambahan pula, vitamin B juga baik dalam kesihatan jantung, dan sintesis DNA. Untuk pengetahuan anda, tekanan hidup, pengambilan alkohol dan perskripsi ubat-ubatan berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan vitamin B dalam tubuh. 

Bukan itu sahaja, vitamin B pun bagus untuk kulit cantik, berseri-seri. Hal ini kerana, vitamin B baik dalam membantu melancarkan pengedaran darah.

Sebotol vitamin B Complex Shaklee boleh tahan sehingga 4 bulan dengan harga yang sangat berpatutan. Saya rasa anda patut cuba. 













Konsultasi secara percuma 
Jom dapatkan supplemen semulajadi,dan selamat
boleh :-
follow saya di facebook Syida Hashim
atau page saya Alahai Vitamin
atau
hubungi saya syida hashim 01121421925
Email: syida_11@ymail.com
shaklee ID 1068905

No comments:

Post a Comment

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...