advertisement

Hukum Pemakaian Telekung Berwarna..

Menjadi trend zaman sekarang setiap muslimah mesti nak dapatkan telekung lycra yg berwarna..
kalau dulu kita tengok warna putih menjadi pilihan. Lepas tu telekung yg bersulam dengan pelbagai corak yang cantik serta berwarna. Siap ada yg berlumba membeli telekung untuk dijadikan koleksi lagi.

        Tapi, apakah hukum pemakaian telekung berwarna?

Saya tidak lah pandai bab ini, tapi yg bakal ditulis adalah dari pemahaman saya. Hakikatnya, pemakaian telekung adalah sebenarnya budaya di nusantara.
Hukum memakai telekung adalah harus dan memakai telekung berwarna jugak harus. Jadi, kita bebas memakai apa jua pakaian, dan warna nya asalkan pakaian itu menutup aurat dan bersih daripada najis. Rasanya semua sudah sedia maklum tentang menutup aurat kan, so tak perlu diulas panjang di sini..





Pada saya sendiri, lebih selesa dan lebih yakin jika memakai telekung. Tapi, harus dipastikan bahawa telekung yg dipakai tidak jarang sehingga menampakkan tubuh. 

Melalui kefahaman saya, telekung daripada fabrik Lycra lebih selesa kerana kainnya yg sejuk dan berat. Kainnya yg jatuh dan tidak mengerbang apabila ditiup angin.

Jika anda berminat untuk dapatkan telekung yg cantik, dengan pilihan warna yang menarik boleh la hubungi saya



boleh :-
follow saya di facebook https://www.facebook.com/syida.hashim.91(klik sini)
atau page saya https://www.facebook.com/vita.life.13(klik sini
atau
hubungi saya syida hashim 01121421925(sms/wsapp)

TQ


1 comment:

  1. bila telekung dah merentas zaman ... yg ptg telekung tu memudahkan kita sembahyang ...

    ReplyDelete

Komenlah sikit apa-apa pun. Jangan lupa tinggal jejak sekali, senang nak terjah balik..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...